Forbrukertrender 2014
Publisert 6. jun.
 | • Internett skaper aktive forbrukere • Arv av klær som miljøstrategi • Mobilen – ungdommens nye lommebok?
|
|
|
|
SIFO inviterer til frokostseminar hvor forbrukertrender for 2014 presenteres. Tid: Torsdag 17. juni kl. 08-10, Sted: Bristol Hotell, Kristian IV’s gate 7, 0164 Oslo Påmelding: Grethe Strand Pedersen Frist: 13.06.2014.
SIFO samler årlig inn store mengder data om ulike sider ved forbruket og forbrukernes situasjon i markedet.
Målsettingen er å framskaffe kunnskap om forbrukerne og hvordan forbrukermarkedene fungerer sett fra forbrukernes interesser.
En stor del av datamaterialet er knyttet til områder der SIFO ønsker å følge utviklingen over tid.
«• Sunn, slank og veltrent kropp – viktig statussymbol • Er vi klare for søndagsåpne butikker?
» |
Dette gjelder temaer som mat, kropp og helse, holdninger til reklame, tilgjengelighet, mobilitet, gjenbruk av klær og fritidsutstyr, miljøaspekter ved forbruk, låneadferd, betalingsproblemer, og bruk av ny teknologi.
Under frokostseminaret vil vi presentere noen av hovedtrendene for 2014, med innleggene:
• Sunn, slank og veltrent kropp – viktig statussymbol • Er vi klare for søndagsåpne butikker?
• Reklame – alltid irriterende?
• Internett skaper aktive forbrukere • Arv av klær som miljøstrategi • Mobilen – ungdommens nye lommebok?
• Teknologisk utvikling skal redde miljøet?
• Lånefinansiert forbruk Vel møtt.
Les mer hos Sifo